+31 (0)6 55 14 02 70
info@marjavansoest.nl
nlNederlands
enEnglish (Engels)
  • Home
  • Over Marja
  • Onze Samenwerking
    • Enerjy Motivation Keys Model
    • Train The Trainer
    • In Company Projects
  • Resultaten
  • Blog
  • Contact
Home
Turning a Dull Corporate Initiative into an Energizing Event: 3 golden rules
Bekijk alles

Turning a Dull Corporate Initiative into an Energizing Event: 3 golden rules

december 13, 2019

CEO’s are struggling to create buy in for new corporate initiatives. As new strategies are launched constantly from Headquarters local operations react with a certain reluctance and skepticism towards initiatives targeting to deal with future challenges.

People are more concerned with day to day challenges like “How am I coping with the endless stream of emails and conference call invites..?” than interested in how they can change their Corporate Values of 2018 into the updated version of 2019. Moreover as the 2018 values did not really sink in anyways.

1. Create local ownership

Energizing events start with creating local ownership. Let your people be part of the program implementation. It sounds like a no-brainer but many times this is being overlooked because of the stressful business environment and the abundance of things we need to do.

2. Demonstrate professionalism

If you are made responsible for a local roll out of an international initiative make sure that all local efforts align the professionalism of the international undertaking. Think of adequate translations, lay out, consultants, briefings, schedules, reports etc. as they are perceived as the tangible quality mirroring the importance of the initiative.

3. Show commitment

Initiative introduced with “This is another thing we need to do from HQ..” the initiative is not likely to fly. Never underestimate yourself as a role model to others – regardless of your job role. If you are not engaged and committed to the succes – who should be?

About the Author: Marja van Soest has been working as a director, trainer, consultant and coach in international Sales, Service and Leadership for over 25 years for a diversity of companies and audiences. Parallel to her business career Marja is a sports trainer specializing in In and Outdoor Cycling. Combining her passion for sports, groups, individual and organizational performance Marja developed a highly effective model on Motivation and Engagement to Activate People and Business: Engage, Empower, Perform, Enjoy. Using this model to empower leaders to build a culture of trust is her inspiration for both business and sports practices.

Contact us

Delen:

Bekijk alles
Ever needed to look a Cow in the Ass?
Taxi-driver Wisdom

Be your own Example

5 jaar geleden

Transforming culture and routines – lessons from the frontline

5 jaar geleden

Impression 2017

7 jaar geleden

Look for Progress, not Perfection

6 jaar geleden

Plastic Surgery

6 jaar geleden

Social media

Blijf op de hoogte door ons te volgen!

LinkedIn

Zakenpartners

Miller Heiman Group
Korn Ferry
Culture Partners
AchieveForum
HealthCareSalesperformance
Miradorus

Meer informatie

Home
Over marja
Onze Samenwerking
– Enerjy Motivation Keys Model
– Train de Trainer
– Bedrijfsprojecten
Resultaten
Blog
Contact

Contactgegevens

Prins Hendriklaan 6
3972 EV Driebergen

Bruisterbosch 23A
6265 NK Sint Geertruid
The Netherlands

Telefoon  +31 (0)6 55 14 02 70
E-mail  info@marjavansoest.nl

© All rights reserved marjavansoest.nl | Created and developed by Impact Presentations
  • Nederlands
  • English (Engels)
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}