+31 (0)6 55 14 02 70
info@marjavansoest.nl
nlNederlands
enEnglish (Engels)
  • Home
  • Over Marja
  • Onze Samenwerking
    • Enerjy Motivation Keys Model
    • Train The Trainer
    • In Company Projects
  • Resultaten
  • Blog
  • Contact
Home
Beware of Crisis-Sales Coaching
Bekijk alles

Beware of Crisis-Sales Coaching

april 2, 2020

There is Crisis-Management, Crisis-Communication – but is there also Crisis-Sales? In my opinion there is – and as far as I have seen it is not the most likable way to execute this profession. Crisis-Sales is earmarked by desperation.

Crisis-Sales Coaching happens when there is a crisis or economic turmoil where companies want their sales people to perform better than before and get things back on track – hunt for new opportunities with existing and new clients, focus on the outcomes, results – encouraged by short term targets, like bonuses.

We all know from extensive research that external motivators like bonuses, money, can be helpful to reach target on the short term, but is not sufficient to keep people going on the long run. Also we know that clients do not value pushy sales people – especially not when organizations priorities are not necessarily focussed on “buying” but rather on “surviving”.

Recent research done by CSO Insights shows that clients do not necessarily value sales people anyway, unless they have a complex problem or a complex character. Effective salespeople need excellent communication skills to develop partnership solutions for complexities otherwise clients fall into the so called Apathy Loop: no difference or added value experienced between vendors – no click, only price.

“Let’s remember to spend time in the area of Trust – the Human Dimension.”

So in our endeavors to get performance where it needs to be and meet targets, let’s remember to spend time in the area of Trust – the Human Dimension. Fundamental human interaction being empathetic and sincere, and not slip into desperate Crisis-Sales Coaching push mode.

I still like the so called Trust Equation from David Maister with which formula you can more or less rate the empathy level of the interaction. Maybe we need to keep this in mind when the rush starts.

If you want to win as an organization you need to let your People play the Game: Engage, Empower, Perform, Enjoy together in order to establish best results and performance.

Marja van Soest Activates People and Business partnering with her clients as Executive Consultant, Master Trainer and Coach in Sales, Service and Leadership. Parallel to her business career Marja is a sports trainer specializing in In and Outdoor Cycling. Combining her passion for sports, groups, individual and organizational performance Marja developed the 4 Motivation Keys Activation Model: Engage, Empower, Perform, Enjoy empowering leaders to build a culture of Trust.

Delen:

Bekijk alles
Why Distance Coaching needs to be Differentiated on Personal Needs
“Welcome to the Matrix!”

Making sure your people do the Right Thing

5 jaar geleden

Don’t be afraid of STEEP

6 jaar geleden

Empower: Claim Your Space

7 jaar geleden

Impression 2017

7 jaar geleden

Ever needed to look a Cow in the Ass?

6 jaar geleden

Social media

Blijf op de hoogte door ons te volgen!

LinkedIn

Zakenpartners

Miller Heiman Group
Korn Ferry
Culture Partners
AchieveForum
HealthCareSalesperformance
Miradorus

Meer informatie

Home
Over marja
Onze Samenwerking
– Enerjy Motivation Keys Model
– Train de Trainer
– Bedrijfsprojecten
Resultaten
Blog
Contact

Contactgegevens

Prins Hendriklaan 6
3972 EV Driebergen

Bruisterbosch 23A
6265 NK Sint Geertruid
The Netherlands

Telefoon  +31 (0)6 55 14 02 70
E-mail  info@marjavansoest.nl

© All rights reserved marjavansoest.nl | Created and developed by Impact Presentations
  • Nederlands
  • English (Engels)
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}